Efter en intensiv men rolig dag

Ett roligt litet arbete för att öva att bli Journalist!

Här har ni min som handlar om Linnéa!


Jag finner ett lugn med gitarren i min famn

 

Jag har spelat på olika ställen.Gitarren är det bästa jag vet,ett lugn finner jag inom mig när jag drar min hand över strängarna och tonerna som hörs säger – Linnéa Eklöf Eriksson.

Linnéa Eklöf Eriksson Spelar gitarr. Gitarr är något utav det bästa jag vet.

När jag var 9 år gammal så började jag på min första gitarr skola där jag gick ett halv år och sedan hoppade av. Efter det har jag blivit själv lärd och en duktig gitarrist.Just nu går hon i första året i gymnasiet med en inriktning inom media.

 

Jag har spelat på olika Spelningar, en på koserthuset & den andra på två kockar och kanske blir det fler. När jag klev upp på scenen för första gången kände jag mig väldigt liten men ändå hade jag sådan stor makt i mina händer. Jag sjöng och spelade felfritt. Efteråt känndes det som om jag kunde erövra hela världen, jag trodde också på mig själv.

Redan som liten sjöng jag ganska mycket men jag vill spela någonting till det jag sjöng och då hittade jag gitarren för jag tyckte den var naturlig och har vackra toner.

 

Akustiska låtar är något jag lyssnar på helst och jag spelar gärna med akustisk gitarr också.

Spelar gör jag vad som helst som i skolan,hemma,ute och där jag kan finna en gitarr.

Detta är inget yrke jag skulle vilja ha i framtiden men defenitivt som en hobby säger – Linnéa med ett leende på sina läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?